top of page

Kære dagbog

Offentlig·8 medlemmer

Kender du følelsen?

Kender du følelsen af at stå i skyggen af en stjerne? Ja, jeg taler ikke om din nabo, der altid har den mest velplejede græsplæne, men om den berømte forfatter James Patterson! Jeg har aldrig været så jaloux på nogen som på denne mand, der sikkert kan skrive en krimi, mens han laver pandekager og ser Netflix – samtidig!

Forestil dig at være ham. Du vågner op, strækker dig, tager en slurk kaffe og så… BAM! har du skrevet endnu en bestseller.

Men hvad gør sådan én som mig? To måneder — sidder stadig og stirrer på kapitel 1, første linje, første ord.

Men på den lyse side, der er mange ting jeg kan være taknemmelig for ved James Patterson: Han giver os alle sammen håb! Hvis han kan udgive 15 bøger på et år, så må jeg for pokker også kunne lære at skrive en enkelt lille novelle.

Så mens jeg sidder her og er lidt jaloux (okay, meget jaloux), vil jeg tage et dybt åndedrag og begynde på linje to i min kriminovelle.

Så tak, James P, for at være en inspirerende skygge, der konstant minder mig om, at der altid er plads til flere bøger – og mere jalousi – i krimiuniverset!

bottom of page